Na komórki – nowy standard Google już w Polsce
Jakiś czas temu pisałem na temat testów ikonki mobilnej w wynikach wyszukiwania Google. Co prawda do dzisiaj nie we wszystkich przeglądarkach wyświetla się owa ikonka (moja), jednak swoją funkcję spełnia – urządzenia mobilne radzą sobie i działa jak należy. Od jakiegoś czasu (kilka tygodni) można podziwiać nie ikonę oznaczającą mobilność strony, ale po prostu komunikat przy opisie „Na komórki”.
Jakiś czas temu pisałem na temat testów ikonki mobilnej w wynikach wyszukiwania Google. Co prawda do dzisiaj nie we wszystkich przeglądarkach wyświetla się owa ikonka (moja), jednak swoją funkcję spełnia – urządzenia mobilne radzą sobie i działa jak należy. Od jakiegoś czasu (kilka tygodni) można podziwiać nie ikonę oznaczającą mobilność strony, ale po prostu komunikat przy opisie „Na komórki”.

Co daje owy komunikat?
Otóż, informuje użytkownika, iż dana strona spełnia warunki (jakie, o tym za chwile) strony przyjaznej urządzeniom mobilnym. Posunięcie Google bardzo dobre w kierunku użytkownikom chcącym sprawnie przeglądać internet i nie martwić się o transfer.
Warunki otrzymania „Na komórki”
Strona aspirująca do otrzymania statusu powinna spełniać poniższe warunki.
- nie korzysta z oprogramowania nie obsługiwanego w standardzie przez urządzenia mobilne, np. Flash,
- tekst na stronie nie wymaga powiększania,
- treść jest tak ułożona, aby nie było konieczności przewijania strony w poziomie ani jej powiększania,
- układ odnośników pozwala na swobodne kliknięcie każdego z nich.
Ponadto Google udostępniło przydatne narzędzie do sprawdzenia czy dana strona spełnia warunki mobilnej.

Naturalnie Google rozróżnia stronę mobilną od responsywnej, więc nie ma żadnego problemu z ich oznaczaniem. Osobiście uważam, że napis „Na komórki” jest lepszym rozwiązaniem niż ikona z tego względu, iż nie zakłóca to czytania treści.
Przeczytaj także

Google Search Console – dlaczego warto dbać o poprawność mapy strony?
Dawno nie było nic o Google i indeksowaniu stron, więc postanowiłem podzielić się przypadkiem z „własnego podwórka”. Przypadek pokazuje, jak ważne jest dbanie o poprawność danych wprowadzonych do narzędzi Google, by te poprawnie indeksowały nasze strony, mapy stron – mówiąc ogólnie – dane.

Testy ikony mobilnej w Google
Google znowu testuje – naturalnie w USA. Mianowicie chodzi o oznaczanie mobilnych stron w wynikach wyszukiwania odpowiednią ikoną. Nie jest to nowy test, bo już kiedyś (w sierpniu 2012) testowano takie rozwiązanie, jednak z jakichś powodów nie wdrożono tego na szeroką skalę.