ŁukaszBącik

#frontendowe spojrzenie na tworzenie stron www

Komentarze: 0

Na komórki – nowy standard Google już w Polsce

Jakiś czas temu pisałem na temat testów ikonki mobilnej w wynikach wyszukiwania Google. Co prawda do dzisiaj nie we wszystkich przeglądarkach wyświetla się owa ikonka (moja), jednak swoją funkcję spełnia – urządzenia mobilne radzą sobie i działa jak należy. Od jakiegoś czasu (kilka tygodni) można podziwiać nie ikonę oznaczającą mobilność strony, ale po prostu komunikat przy opisie „Na komórki”.

Jakiś czas temu pisałem na temat testów ikonki mobilnej w wynikach wyszukiwania Google. Co prawda do dzisiaj nie we wszystkich przeglądarkach wyświetla się owa ikonka (moja), jednak swoją funkcję spełnia – urządzenia mobilne radzą sobie i działa jak należy. Od jakiegoś czasu (kilka tygodni) można podziwiać nie ikonę oznaczającą mobilność strony, ale po prostu komunikat przy opisie „Na komórki”.

Na komórki - nowy standard Google już w Polsce

Co daje owy komunikat?

Otóż, informuje użytkownika, iż dana strona spełnia warunki (jakie, o tym za chwile) strony przyjaznej urządzeniom mobilnym. Posunięcie Google bardzo dobre w kierunku użytkownikom chcącym sprawnie przeglądać internet i nie martwić się o transfer.

Warunki otrzymania „Na komórki”

Strona aspirująca do otrzymania statusu powinna spełniać poniższe warunki.

  • nie korzysta z oprogramowania nie obsługiwanego w standardzie przez urządzenia mobilne, np. Flash,
  • tekst na stronie nie wymaga powiększania,
  • treść jest tak ułożona, aby nie było konieczności przewijania strony w poziomie ani jej powiększania,
  • układ odnośników pozwala na swobodne kliknięcie każdego z nich.

Ponadto Google udostępniło przydatne narzędzie do sprawdzenia czy dana strona spełnia warunki mobilnej.

Na komórki - nowy standard Google już w Polsce

Naturalnie Google rozróżnia stronę mobilną od responsywnej, więc nie ma żadnego problemu z ich oznaczaniem. Osobiście uważam, że napis „Na komórki” jest lepszym rozwiązaniem niż ikona z tego względu, iż nie zakłóca to czytania treści.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.