Testy ikony mobilnej w Google
Google znowu testuje – naturalnie w USA. Mianowicie chodzi o oznaczanie mobilnych stron w wynikach wyszukiwania odpowiednią ikoną. Nie jest to nowy test, bo już kiedyś (w sierpniu 2012) testowano takie rozwiązanie, jednak z jakichś powodów nie wdrożono tego na szeroką skalę.
Google znowu testuje – naturalnie w USA. Mianowicie chodzi o oznaczanie mobilnych stron w wynikach wyszukiwania odpowiednią ikoną. Nie jest to nowy test, bo już kiedyś (w sierpniu 2012) testowano takie rozwiązanie, jednak z jakichś powodów nie wdrożono tego na szeroką skalę. Ową ikonkę zauważył @BrentDPayne, który oczywiście udostępnił ten oto screenshot:

Jak widać obok adresu strony umieszczono ikonkę oznaczającą mobilną wersję tegoż serwisu. Moim zdaniem świetne rozwiązanie dla osób przemierzających internet za pomocą urządzeń mobilnych. Z pewnością przełoży się to na zaoszczędzenie MB.
Niestety nad Wisłą powyższy zrzut wygląda następująco:

Ile przyjdzie nam poczekać na dotarcie mobilnej ikonki, tego nie wiadomo. O ile w ogóle do Polski ona dotrze. Moim zdaniem powinna jak najszybciej.
Przeczytaj także

Google Search Console – dlaczego warto dbać o poprawność mapy strony?
Dawno nie było nic o Google i indeksowaniu stron, więc postanowiłem podzielić się przypadkiem z „własnego podwórka”. Przypadek pokazuje, jak ważne jest dbanie o poprawność danych wprowadzonych do narzędzi Google, by te poprawnie indeksowały nasze strony, mapy stron – mówiąc ogólnie – dane.

Na komórki – nowy standard Google już w Polsce
Jakiś czas temu pisałem na temat testów ikonki mobilnej w wynikach wyszukiwania Google. Co prawda do dzisiaj nie we wszystkich przeglądarkach wyświetla się owa ikonka (moja), jednak swoją funkcję spełnia – urządzenia mobilne radzą sobie i działa jak należy. Od jakiegoś czasu (kilka tygodni) można podziwiać nie ikonę oznaczającą mobilność strony, ale po prostu komunikat przy opisie „Na komórki”.