Założenia
Strona internetowa w branży fotowoltaika jest bardzo istotnym elementem budowania wizerunku marki w sieci. Powinna zawierać istotne i uporządkowane elementy z punktu widzenia użytkownika, jednak nie w przytłaczającej ilości. Precyzując założenia takiej strony internetowej należy poznać branżę i skupić się na tematach interesujących potencjalnych klientów. Zatem jakie są to założenia? Otóż jakość używanej przez firmę elektroniki, jej żywotność, serwis (także pogwarancyjny) oraz cena za usługę.
Intuicyjne menu
Jednym z pierwszych obszarów, na które zwraca uwagę klient po wejściu na stronę jest menu. To ono ułatwi mu nawigację po stronie i pokaże czego dowiemy się z danej strony o fotowoltaice. Menu powinno być na tyle wyróżniające się, że po przeczytaniu głównego hasła (motto) strony, klient będzie wiedział jakie sekcje lub podstrony znajdzie.
Podstawowym i chyba najważniejszym elementem w menu jest oferta oraz kontakt. W dalszej kolejności mogą to być zakładki o firmie, realizacje lub referencje.
Zakładka oferta
Miejsce na stronie dla tych informacji powinno być wyróżnione i zaprojektowane „z głową”. Oferta dla klienta zainteresowanego OZE jest najważniejszą informacją. Powinna zawierać kluczowe dane, takie jak zakres prac, szczegóły serwisowania, zakres gwarancji oraz oczywiście ceny. Każda z ofert powinna być opatrzona przyciskiem kierującym klienta do sekcji/stron kontaktowej. Pozwoli to na sprawne zbliżenie klienta do nawiązania współpracy oraz finalizacji zlecenia.
Ciekawym rozwiązaniem, które może (a nawet powinno) znaleźć się na stronie ofertowej jest kalkulator ofertowy. Definiując parametry naszej oferty i przypisując ceny możemy dać użytkownikowi możliwość wstępnej kalkulacji. Po takim procesie zapisane dane warto przesłać do wykonawcy, aby przyspieszyć całą procedurę zamówienia instalacji fotowoltaiki.
Zakładka kontakt
Równie ważną podstroną jest kontakt. Jak łatwo się domyślić zawarte tutaj informacje mają za zadanie skomunikować klienta z firmą. Sposobów na to jest wiele, od przycisków uruchamiających połączenie, przez linki do wysłania maila, a także rozbudowane formularze kontaktowe. Ciekawym elementem kontaktu jest umieszczenie mapy z zaznaczoną lokalizacją firmy.
Taka forma prezentacji kontaktu pokazuje klientowi, że ma do czynienia z profesjonalną firmą zajmującą się fotowoltaiką i odnawialnymi źródłami energii OZE.
Zakładka o firmie
Klienci nierzadko przy wyborze firmy kierują się szczegółami, nie tylko ceną. Warto także zadbać o wizerunek swojego biznesu w formie przejrzystej strony z informacjami o nas. Przedstawienie historii firmy pokaże klientowi, że w branży fotowoltaika działamy już długo, a co za tym idzie mamy doświadczenie w tym co robimy. Z pewnością to przełoży się na zaufanie do nas jako potencjalnego wykonawcy.
Wykonawca strony dla fotowoltaiki
Wybór osoby lub firmy, której powierzymy proces tworzenia i wdrożenia strony jest bardzo ważny. Warto zlecić to komuś, kto zna branżę i takie strony już wykonywał.