Filtr algorytmiczny - co to jest i jak z niego wyjść?

Google jest wyszukiwarką niezwykle inspirującą. Niestety czasem zdarza się tak, że nasza strona sukcesywnie traci ruch, mimo dodawanej treści. Zaczyna się nerwowe szukanie przyczyny, szukanie winnych, szukanie rozwiązania. Winnych sobie darujemy, teraz skupmy się na przyczynach i rozwiązaniu tego problemu.

Przyczyna

Przyczyn utraty ruchu może być wiele. Jedną z nich jest tzw. filtr algorytmiczny, który polega na obniżaniu pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania. Filtr ten jest nakładany automatycznie przez algorytm, bez powiadomienia w Google Webmaster Tools. Oczywiście algorytm Google to niełatwa zabawka i jak się domyślacie przyczyn takiego filtra może być wiele. Zaliczają się do nich zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych w tekstach lub też upychanie ich w opisach zdjęć. Kolejną przyczyną może być DC (Duplicate Content - chyba nie trzeba tłumaczyć), lub po prostu treść mało wartościowa, czyli lanie wody.

filtr algorytmiczny - spadek odwiedzin strony

Jak wykryć filtr algorytmiczny?

Jak to zwykle bywa - sposobów jest co najmniej dwa. Istnieją odpowiednie komendy, które wpisane w wyszukiwarkę mogą nas naprowadzić (nigdy ze 100% pewnością) na trop filtra algorytmicznego.

site:www.domena.pl "słowo kluczowe"

Powyższa komenda wskaże nam, czy Google widzi szanse na umieszczenie danej domeny na konkretne słowo kluczowe.

www.domena.pl "słowo kluczowe"

Druga z komend nie zawiera przedrostka site: i odpowie nam na pytanie czy zwrócony zostanie jakiś wynik naszej domeny na dane słowo kluczowe.

Jeśli nasza domena na powyższe komendy pojawia się w tzw. długim ogonie lub nie pojawia się w ogóle, może to oznaczać, że otrzymaliśmy filtr algorytmiczny.

Jak wyjść z filtra algorytmicznego

Oto lista zadań, które należy wykonać:

  • zadbaj o wartościową treść - liczy się nie ilość, a jakość,
  • pozdbądź się nienaturalnych linków - karany jest duży i nagły wzrost ich liczby,
  • zadbaj o nowe, wartościowe linki z wartościowych źródeł,
  • zasięgnij porady osób z branży - fora lub społeczności są dobrym miejscem

Istnieje także metoda tzw. na około, czyli jak obejść ten filtr. Polega ona na modyfikacji linków dotkniętych filtrem - dla google link adres-url.html nie równa się adresurl.html. Oczywiście jest to zabieg nierzadko nieskuteczny, jednak warto próbować.

Powiadomienie cookies

Strona lukaszbacik.pl zapisuje pliki cookies na komputerach odwiedzających ją internautów. Czytaj więcej.