SWLe są czy nie są zgodne z Google?

System wymiany linków, tj. SWL, to zbiór wielu domen, które wykorzystują pewien system do publikacji linków. Serwisy te, nazywane są wydawcami, umieszczają na swoich stronach linki wykupione przez osoby zainteresowane podwyższeniem pozycji własnej strony w wynikach wyszukiwania. Działania takie dają zamierzony efekt, jednak nie na długi okres czasu. Dodatowo, jeśli system Google wykryje taką wymianę, jest szansa na "złapanie" filtra, który obniży stronę wydawcy jak i stronę kupującego link. W najgorszym przypadku strony mogą otrzymać bana, tzn. mogą zostać usunięte z wyników wyszukiwania.

Czy są jakieś sposoby na uniknięcie kary? Oczywiście, jest prosta zasada - nie korzystaj z "okazji" zdobycia kilku tysięcy linków jednym kliknięciem. Google jako przykład "wujka dobrej rady", sam również udziela wskazówek w tym temacie. Oto i one.

Znaczenie ma nie tylko liczba linków prowadzących do Twojej witryny, ale też ich jakość i trafność.

Pamiętaj, że linki reklamowe płatne za kliknięcie, które nie przekazują pozycji w rankingu PageRank kupującemu reklamę, nie naruszają naszych wytycznych. Przekazywaniu pozycji w rankingu PageRank można zapobiec:
- dodając atrybut rel=”nofollow” do tagu a;
- przekierowując linki na stronę pośredniczącą, niedostępną dla wyszukiwarek, dzięki ustawieniom w pliku robots.txt.

Zatem odpowiedź na pytanie czy warto stosować systemy wymiany linków pozostawiam każdemu z was.

Powiadomienie cookies

Strona lukaszbacik.pl zapisuje pliki cookies na komputerach odwiedzających ją internautów. Czytaj więcej.